Dzisiaj tworzymy Twoje lepsze jutro
"Statek w porcie jest bezpieczny, ale nie po to buduje się statki."
Admiral Grace Murray Hopper

KONFLIKTY I ICH ROZWIĄZYWANIE W ZESPOLE PRACOWNICZYM (2 dni)

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z przyczynami konfliktów wewnątrzorganizacyjnych, w tym również konfliktów interpersonalnych. Program realizowany będzie z wykorzystaniem sprawdzonych technik i metod nauczania (np. scenki sytuacyjne, studium przypadku, gry symulacyjne, gry psychologiczne). Wprowadzenie do programu technik warsztatowych daje uczestnikom możliwość zdobycia praktycznych umiejętności z zakresu różnorodnych reakcji na konflikt, rozwiązywania konfliktów wewnątrzorganizacyjnych oraz prowadzenie negocjacji.

Program szkolenia

Istota i rodzaje konfliktów
  • Przyczyny powstawania konfliktów w organizacji
  • Modele przebiegu konfliktów w organizacji
  • Zła komunikacja, jako jedna z częstszych przyczyn konfliktu
  • Konflikt interesów. Określenie sytuacji konfliktowej
Przebieg i rozwój konfliktu - dynamika przebiegu konfliktu
  • Pozytywne i negatywne konsekwencje konfliktów
  • Sposoby rozwiązywania i zapobiegania konfliktom
  • Metody i style kierowania konfliktami
Konflikt grupowy i jego przyczyny
  • Teoria konfliktu grupowego
  • Konflikt pozorny i konflikt rzeczywisty
  • Teoria względnego niezaspokojenia i jej miejsce w konflikcie grupowym
  • Konfliktogenna rola podstawowych potrzeb psychicznych
  • Rozwiązywanie konfliktów grupowych metodą negocjacji i mediacji
  • Rozwiązywanie konfliktów metodą odstraszania i jednostronnej deskalacji
  • Zarządzanie organizacją poprzez kierowanie konfliktem w zespole pracowniczym
  • Ludzie toksyczni ich rola w grupie i wpływ na członków grupy
Zarządzanie stresem w sytuacjach konfliktowych
  • Mechanizmy obronne – korzyści i koszty płynące z ich stosowania
Zespół Career & Business
Partnerzy
Certyfikaty