Dzisiaj tworzymy Twoje lepsze jutro
"Szczęście może pochodzić tylko z Twojego wnętrza i jest rezultatem Twojej miłości."
Don Miguel Ruiz

AUTOPREZENTACJA, CZYLI ZARZĄDZANIE WŁASNYM WIZERUNKIEM (2 dni)

Cel szkolenia

Celem warsztatów jest przekazanie uczestnikom niezbędnej wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwoju kompetencji osobistych rozumianych jako umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania sobą. Szkolenie oparte jest o ćwiczenia z wykorzystaniem sprzętu (kamery, aparatu fotograficznego) oraz wizażysty.

Program szkolenia

Nabywanie umiejętności kreowania pożądanego wizerunku zawodowego
  • Opanowanie strategii ingracjacji i autopromocji, czyli strategii kształtowania wizerunku osoby kompetentnej, sympatycznej i godnej zaufania
  • Planowanie osobistego PR, czyli zadbanie o własną reputację i rozgłos (publicity)
  • Praktyczne zaznajomienie się z zasadami promowania profesjonalnego postępowania w kluczowych sytuacjach zawodowych
  • Stylizacja, czyli zadbanie o tzw. Statyczne aspekty autoprezentacji, w szczególności o ubiór stosowny do roli zawodowej oraz zawodowych aspiracji
Elementy medialnego wizerunku
  • Cechy charakteryzujące zdolności przywódcze, komunikacyjne oraz osobiste
Komunikacja niewerbalna
  • Przekazywanie wizerunku jednostki za pomocą znaków
  • Sposób i styl ubierania się
  • Język ciała i wyraz twarzy
  • Sposób mówienia
Komunikacja werbalna – jak mówić, by nas słuchano, jak słuchać, by do nas mówiono
  • Treść (co przekazywać?)
  • Sposób przekazu (jak mówić?)
  • Źródło przekazu (kto mówi?)
  • Środki retoryczne stosowane w przemówieniach
  • Czym trzeba pamiętać stojąc przed słuchaczami?
  • Jak argumentować
  • Rodzaje dyskutantów
  • Jak sobie radzić z zarzutami
Przemówienia – jak je przygotowywać?
  • Wywiad – jako sposób przekazu
  • Różnice w przygotowaniu się i w wystąpieniach: radiowych, telewizyjnych, bezpośrednich przed publicznością
  • Miejsce i aranżacja przestrzeni podczas wystąpień
Zespół Career & Business
Partnerzy
Certyfikaty